Araştırmacı, Yazar

ANASAYFA
BİZE ULAŞIN
AMACIMIZ
KUR'AN DİNLE
KİTAPLARIMIZ
DERS VİDEOLARI ARŞİVİ
NOT DEFTERİ
"TEVESSÜL VE KABR-İ NEBÎ'Yİ ZİYÂRET" adlı kitabımızda; tevessül kavramı ile Kur'ân ve Sünnetten delilleriyle tevessülün kısımlarının izahı, türbe ve kabirleri ziyâretin bid'at olan tevessülle ilişkisi, Peygamberimizin kabrini ziyâret meselesi, Kabr-i Nebî'ye turlar düzenlemenin ve orada Sünnette yeri olmayan bid'at ve şirk nevinden bazı davranışlar sergilemenin hükmü, Peygamberimizin kabrini meşrû şekilde ziyâret etmenin nasıl olduğunun izahı, türbecilik ve kabirperestlik fitnesi, ziyâret maksadıyla yola revân olmanın meşrû olduğu üç mescid meselesi, meşrû olmayan bir seyahat esnasında seferî hükmünde olunup olunmayacağının, dolayısıyla da namazları kısaltmanın (kasr-ı salâtın) câiz olup olmadığının beyanı, kabirdekilerle ve gâiplerle tevessül ve istiğâse hakkında zikredilen bazı asılsız, mevzû ve zayıf Hadîslerin ilmî yönden kritiğinin yapılması, Hz. Ömer'in hilâfeti devrinde baş gösteren ve toprak kuraklıktan dolayı kül hâline geldiği için de tarihte “Kül Yılı” olarak bilinen o kıtlık senesinde -perişanlıktan dolayı- bir adamın Rasûlullah'ın kabrine giderek o anda vukû bulmuş olan kuraklıktan şikâyet edip istiskâda bulunması hakkında vârid olan rivâyetin sened ve metin bakımından incelenmesi ve bu rivâyet sebebiyle kabirlerdekiler ile tevessül edilemeyeceğinin ispatı ve bu rivâyeti yersiz bir şekilde kabirdekilerle ve gâiplerle tevessül edilebileceğine delil gösteren kimselerin bu yanlış düşüncelerinin reddi ve bu rivâyetin bu bahiste delil hükmünde olmadığının açık şekilde ortaya konulması, ölmek üzere olan kimselere Tevhîd'i telkîn etmenin müstehab olması ama ölüler için Kur'ân'dan Yâsîn ve diğer sûreleri okuma hususunda vârid olan Hadîslerin çoğunun uydurma, bazılarının da zayıf olduğunun ortaya konularak, ölü için Kur'ân okumanın câiz olup olmadığı hakkında fakîhlerin ihtilâfının izahı, sahîh olan görüşe göre Kur'ân okuma karşılığında ücret almanın câiz olmadığı ama rukye yani Kur'ân okuma ile tedavi karşılığında ücret alınabileceğinin beyanı, kabir azâbının ve kabirde sorgunun hak olduğu, dirilerin hangi amellerinin sevabının ölüye ulaşacağı ve hangilerinin ulaşmayacağı meselesi hakkında özlü açıklamalar, Mu'tezile'nin inancının aksine, dirilerin yaptığı duanın sevabının ölüye -ittifâkla- ulaşacağı, kabirde yatan kimsenin, kabri başında ağlayan veya bağırıp çağıran kimseler sebebiyle kabrinde azap olunduğu hakkındaki Hadîslerin anlamı, bu kötü âkıbetten sakınmanın yolu ve bu konuda Hz. Âişe'nin aksi yöndeki yaklaşımının beyanı, sadaka-i câriyenin önemi, kabir yüksekliğinin Şer'î ölçüsünün ne olduğu, kabirlere taş dikmenin câiz olup olmadığı ve kabir taşlarına isim, vefat tarihi, Âyetler, Esmâ-i Hüsnâ veya şiirler/mâniler yazmanın câiz olup olmadığının açıklaması ve bu konudaki ruhsatın ölçüsünün ne olduğunun tesbiti, kabir ve türbe ziyâretlerinde meşrû ve gayrimeşrû davranışların neler olduğu, kabir ziyâretinin amacı ve Sünnete uygun şekli gibi daha pek çok önemli ve her dâim güncelliğini koruyan konular işlenmiştir. Hayırlara vesîle olmasını dileriz.
ÇIKTI!

Şâir ne güzel söylemiş: 

"Eğer birisi putlara tapsa, deriz ona kâfir.

Allah'a oğul isnâd etse, ona da deriz kâfir.

Eğer birisi ateşin önünde başını eğip secde etse, o da kâfir.

Yıldızlarda bir güç görse, o da kâfir.

Ama bize gelince, bütün yollar açıktır!

Heyhât, dilediğine kul ol!

Kâh gelir, Nebî'yi tanrı yaparız,

Kâh gelir, İmamları Nebî'den üstün tutarız.

Kabirlere gider, adaklar eder,

Şühedânın rûhlarından yardım dileriz.

Ve ne Tevhîd inancımıza bir halel gelir,

Ne İslâm'ımıza bir kusur ne de imanımıza futûr!" (*)


(*) Asıl adı Eltâf Hüseyin olan ama daha çok “Hâlî” mahlasıyla tanınan, Urdu Edebiyatının önde gelen şâir ve yazarlarından olan müellifin 1879’da te’lîf ettiği “Müseddes-i Hâlî” (مسدّس حالى) adlı eseri Muhammed İkbâl’e de ilhâm kaynağı olmuştur. Bu güzel şiir, İmam Mevdûdî'nin dikkatinden de kaçmamış olmalı ki, Tefsîr’ine kaydetmeyi uygun görmüştür; Tefhîmu'l Kur'ân, 2/126.



Bağlantı | kategori: AKAİD-TEVHİD | tarih: 07/02/2018 | Yorum(0) | Yorum yaz
YORUM YAZINIZ
İSMİNİZ

E-Posta (Gizli)

Web siteniz

Yorumunuz

Güvenlik kodu
12.08.2022Cuma
Son Konular .: 113- Kur’an Okuma ve Öğretme Karşılığında Ücret Almak, Ölüler için Kur’an Okumak ve Rukye Bahsi - PÇMO – 44
.: NASİHATLER 16
.: 112- Peygamberin Kabrini ve Diğer Kabirleri Ziyaret ve Ölülere Nelerin Fayda Vereceği - PÇMO – 43
.: Muhtelif Konularda Kısa Kısa - 7
.: 111- Kâfir Olarak Ölenlere, Dünyadaki İyi Amelleri Fayda Sağlamaz! | Yusuf Semmak
.: 110- Benim Babam da Senin Baban da Ateştedir! | Yusuf Semmak
.: 109- Hz. Ömer’in Hılâfeti Devrinde Bir Adamın Hz. Nebî'nin Kabrine Gelip Onunla Tevessül Etmesi – 42
.: 108- İman Edip Müslüman Olmak Tertemiz Bir Sayfa Açmaktır! | Yusuf Semmak
.: 107- Peygamberimizin Kabrini Ziyaret Meselesi – Putperest Çağlarda Müslüman Olmak – 41
.: 106- Zamanın Önemi ve Su Gibi Akan Ömür! | Yusuf Semmak
.: 105- Mü’min Sabahlayıp Kafir Akşamlamak veya Mü’min Akşamlayıp Kafir Sabahlamak! | Yusuf Semmak
.: 104- Tarihte Putperestlik Nasıl Başladı? - Putperest Çağlarda Müslüman Olmak – 40
.: 103- Müslümana Sövmenin ve Onunla Savaşmanın Hükmü Nedir? | Yusuf Semmak
.: 102- Türbe ve Kabirleri Ziyaretin, Bid’at Olan Tevessülle İlişkisi – Putperest Çağlarda Müslüman Olmak – 39
.: 101- Münafıkların Özellikleri Nelerdir? | Yusuf Semmak
.: 100- Müslümanı Tekfir Eden Kimsenin Durumu Nedir? | Yusuf Semmak
.: 99- Tevessülün Anlamı, Kısımları ve Bid’at Olan Tevessül – Putperest Çağlarda Müslüman Olmak – 38
.: 98- Ehl-i Kıble Kime Denir? | Yusuf Semmak
.: 97- Hz. Yusuf’un Mısır’daki Konumu (3) – Putperest Çağlarda Müslüman Olmak – 37
.: 96- Bir Mezhebe Uymak Zorunda mıyız? | Yusuf Semmak
.: 95- Hz. Yusuf’un Mısır’daki Konumu (2) – Putperest Çağlarda Müslüman Olmak – 36
.: 94- Hz. Yûsuf’un Mısır’daki Konumu (1) – Putperest Çağlarda Müslüman Olmak – 35
.: 93- Ru'yetullah (Allah'ın Görülmesi) Meselesi | Yusuf Semmak
.: 92- Allah’tan Başka Kanun Koyucu Yoktur! (2) - Putperest Çağlarda Müslüman Olmak – 34
.: 91- Allah’tan Başka Kanun Koyucu Yoktur! (1) – Putperest Çağlarda Müslüman Olmak – 33
.: 90- Hz. İbrahim’in Nemrud’a, Babasına ve Kavmine Tebliği – Putperest Çağlarda Müslüman Olmak – 32
.: 89- Allah ve Mahlukat İlişkisi – Putperest Çağlarda Müslüman Olmak – 31
.: 88- O Büyük Mahkeme'de! (Şiir)
.: 87- İmanın Artıp Eksilmesi Meselesi ve Ehl-i Kıble Kimdir? – Putperest Çağlarda Müslüman Olmak – 30
.: 86- Peygamberimiz İslam’a Davet Metodu – Putperest Çağlarda Müslüman Olmak – 29
.: 85- Peygamberimiz Döneminin Dünya Konjonktürü ve Peygamberimizin Tebliğ Stratejisi – Putperest Çağlarda Müslüman Olmak – 28
.: 84- Umreden Men Ediliş ve Hudeybiye Antlaşması’nın Önemi – Putperest Çağlarda Müslüman Olmak – 27
.: 83- Kadınların Yüzlerini ve Ellerini Örtmeleri Meselesi – Putperest Çağlarda Müslüman Olmak – 26
Son Yorumlar
Şeyma
Bu nadide soru ve cevapları için
Ahmet
Doyurucu bir yorum Teşekkürler
Yusuf Semmak
Son mısralar/dizeler hep "Lâm" ha
Baraa
Bence çoooook güzel bir site
ali
İlmî Arapça Sayfası http://www
ali
Faydalı Bir Maksud Programı http
ali
Faydalı Bir Emsile Programı http
Yusuf Semmak
BU DERSTE İŞLENEN BAŞLICA MEVZULA
Derya Atan
Ağzınıza, yüreğinize sağlık hocam
Firdevs Sevgi
inş güzeldit.
misafir
⭐⭐⭐⭐&
mustafa
Abi çook teşekküür ederim
Medine
Cenetin kapısın geçmek istiyom
Yusuf Semmak
Namazda Salli-Bârik okurken, Peyg
Yusuf
Allah razı olsun hocam çok anlaşı
Yusuf Semmak
Saçınızı erkeğe kestirmediğiniz,
Meryem
Verdiğiniz bu bilgiler için çok t
Yusuf Semmak
+ Ayrıca Hadîs'in açıklamasında d
Yusuf Semmak
Güzel bir yorum. Fakat biraz açık
metin
hadiste gecen Gölge Arsin gölgesi
Rüya
Çok teşekkür ederim
Şule
Çok teşekkürler
sadullah demircioğlu
abdullah bin mesud (r.a.) ‘’sakın
Yusuf Semmak
Bir kardeşimiz, selâmdan sonra; “
Yusuf Semmak
EVET, YİNE SİGARA! Bugün piyas
İbrahim sarıtaş
Allahrazı olsun
Muhammet ****
Bizim din hocamız başınızı örtmek
Ali Özbek
Hocam Allah razı olsun mükemmel b
fatma
ellerinize yüreğinize sağlık cıdd
Mehmet
Bu site "13.45'de mi 13.45'te mi
iclal
elinize sağlık
misafir
Allah razı olsun .
mutluluk
Çok güzel olmuş ellerinize sağlık
© 2012 YUSUFSEMMAK.COM